5 Mar 2009

Zeitgeist: Addendum

Bir süredir aklımdaydı, şöyle oturup adamakıllı bir izleyeyim diye...Dün gece bu fırsatı yakaladım ve 2.bölümü izledim.

Zeitgeist: Addendum gerçekten inanılmaz...Şimdilerde bu belgeselin kitabı da elden ele geziyor.

"Kandırılıyoruz!"la ilgili pek çok şey izliyor, okuyoruz elbette ama bu kez gerçekten çok çarpıldım. Mideme ağrı filan girdi izlerken. Bu kadar "gerçek" ile bir anda karşılaşmak bünyeye fazla mı geldi acaba dedim, genelde yalandandır diye her şey...Bilmiyorum.

Farklı fikirler de geliyor tabi akla...Acaba Amerika kendi özeleştirisini bu denli acımasız ve aleni yaparak, "sistemin kendi eleştirisini kendisinin yapmasıyla çarkları döndürdüğü" teorisine mi götürmeli bizi? Yoksa gerçekten bazı "eskinin kötüsü, yeninin iyileri", isyan edip açtılar ağızlarını yumdular gözlerini mi...Yoksa Amerika dikkatleri yeniden üzerine mi çekmek istiyor (Reklamın iyisi kötüsü olmaz hesabı belki?)..

Bir kez daha izleyeceğim. Gerçekten çarpıcı. İzleyin, daralın, düşünün...

NOT: Zeitgeist: Addendum'un orijinal sitesi http://www.zeitgeistmovie.com/. Yalnız google'da, Youtube'da filan Türkçe altyazılı olarak da bulunabilir.

Hiç yorum yok: