15 Ara 2011

"20 Ocak 1974"

Babama Mektup* için,
Sen üstüne başına dikkat etmezdin; bense ne kendime bakıyorum, ne de arabama. Senden söz alarak birçok şey kaptığım doğrudur; fakat bende senin tabiiliğin yok, senden aldıklarımı kendime göre güzel biçimlere sokuyorum. Bazıları da bu yüzden beni bir şey sanıyor. "Tedrici İntihar" gibi (içki meselesinde). Oysa asıl olan sensin. Benim gibi şüpheler içinde yaşamadın sen; kendini yaşadın. Tutarlıydın. Ben senin huylarından beğendiklerimi gösteriş için aldım; beğenmediklerimi de kötü veraset olarak suçladım. Gene de bugünkü durumumu görseydin, bana belli etmeden öğünürdün benimle.

Oğuz Atay,
Günlük
* "Babama Mektup" Oğuz Atay'ın Korkuyu Beklerken kitabında yer alan hikayelerinden biri.

Her gün olduğu gibi, dün de, bugün de Oğuz Atay'ı anmak...


Hiç yorum yok: