13 May 2009

Vincent Gallo'nun müziği

Hayatımda en çok güldüğüm insanlardan biri de, aynı zamanda gıcığın da önde gideni olan Vincent Gallo'dur.
Kendisini aklımda tutma nedenim Arizona Dream'deki Paul Legere karakteriydi (soyadını yanlış yazdıysam manidar olur, çünkü film boyunca herkese soyadını doğru söyletmeye çalışıyordu:). North by Northwest - Carry Grant taklidi vardır ki orda, "absürd" kelimesinin sözlükteki karşılığı içerisinde kendine bir yer bulmuş olsa gerektir.
Get Well Soon filmine ise komple bayılmış idim. Bir TV filmi edasında ekrana süzülüp, akabinde beni baya dumur etmiş, eğlendirmişti bu film ve oradaki rolüyle bu adam.
Ayrıca yazıp, oynayıp, yönettiği ve müziklerini dahi kendisinin yaptığı filmleri var. Buradaki ironinin kendisi de farkında olacak ki web sitesine (www.vincentgallo.com) şöyle bir cümle yazmış: "The official website for Vincent Gallo by Vincent Gallo":)
Bugün ise bu adamın yaptığı müziği de idraklı bir şekilde dinleme şansı buldum. Çok sevdim. Kendisine yakıştıramadığım bir şekilde şaklabanlık yapmadan güzel müzik yapabilmiş allaan salaaa.
"When" ismindeki albümünde gerçekten güzel parçalar var. Vokal tekniği ile biraz Chat Baker'ı anımsatıyor, besteler ise ambient ve deneysel müzik tarzı sanki, ama her türlü naif olmuş. Pek sevdim ben. (Last.fm'de var birer kuble.)
Şimdilerde de Tetro'da izleyeceğiz Vincent Gallo'yu. Severek izleyeceğimden eminim ben yine.

Hiç yorum yok: