29 May 2009

Doğumgünü münasebeti ile...

Mayıs çocuğu olduğum için her zaman mutlu olmuşumdur.
Baharla birlikte gelmişim ben diye düşünürüm hep...Yeni umutlar yeşerirken, ağaçlar çiçek açarken, havanın kafası allak bullakken gelivermişim diye...Benim kafam da o yüzden hep allak bullak belki diye düşünürüm hep; Mayıs havası gibi bir açar bir kapar, bir depresif-rüzgarlı, bir aşırı güneşli-manic...Doğayla özdeşlik kurabileceğim hiç bir fırsatı kaçırmak istemiyorum ayrıca. Azıcık daha toprak görsem, yeşillik aralarında gezip yine arılardan filan korksam daha bile mutlu bi insan olurum mesela ben.
Kendimi sığdırmaya çalıştığım sentetik kategoriler bazen can sıkıcı olsa da "Mayıs çocuğu olmak"lık hoşuma gidiyor her daim.

Şimdi müsadenizle; tüm sevenlerimi zahmetten kurtarıp, kendime ve bugün doğan tüm iyi insanlara huzurlarınızda o parçanın şu bölümü ile Rene Magritte'in aşağıdaki resmini armağan ediyorum:

"Doğumgünüm bugünüm
Doğumgünüm gülüm
Doğumgünüm diyorsun;
Doğumgünün kutlu olsun
Mutlu ol senelerce...*"



*Ahmet Kaya - Doğumgünü

Hiç yorum yok: