26 May 2009

Akiane Kramarik

Kendisi "Henüz 13 yaşında olmasına rağmen özel bir resim çizebilme yeteneğine sahip Amerikalı çocuk ressam" olarak geçiyor internette. Aslen Litvanyalı, fakat "literatürde 'Amerikalı' olarak geçsin" diye bir hal edilmiştir muhakkak.

Gerçekten şaşırtıcı resimleri var. 6 yaşında resim yapmaya başlamış - muhtemelen hepimiz gibi - ama benim yaptığım resimlerden BİRAZ farklı mesela çalışmaları. Ben altı yaşımdayken ağırlıklı olarak manzara ve gelin-damat resimleri çizerdim. Sevgili Aynihal öğretmenim annemi okula görüşmeye bile çağırmış imiş gelin-damat temalı resimlerimin sıklığı ve şahaneliğinden olsa gerek (!).
Manzara resimlerimde ise, özellikle 7-9 yaşlarımdayken farklı perspektif oyunları, yer yer kübist açılımlara odaklanmış idim. Güneşi ön planda tutar, evleri insanları filan arkalara gömerdim. O zamanlar da özgürlükçüydüm azizler. Perspektif hilelerim yalnızca manzara resimlerimde değil, yeni gelin-damat retrospektiflerimde de görülmektedir. Gerçek hayatta da karşılığını bulmuyor değil bu çalışmalar. Misal günümüzde nefin-tuğrul the gelin-damat'larında görüldüğü gibi, gelin damattan daha uzun olabiliyor.
Neyse azizler, dostlar...Resme olan tutkum çok eskilere dayanır, dayandığı yer sağlam değilse düşedebilir, sorumluluk kabul etmem.

Akiane bir gün: "Nefin ablacığım lütfen blogunda bir girdiyi de bana ayır, bir kez olsun kendinden bahsetmeyiver hemi? Hem bak ben dahi filanım." dediğinde onu kıramadım ve bu girdiyi yazma gereği duydum. İyi insanım özümde.

Evet. İlgilenenler için: www.akiane.com


3 yorum:

Nesij dedi ki...

Örnek olarak bloguna koyduğun resimleri görünce, Björk ressam olsa bunları yapardı; Nefin de severdi, dedim içimden. Netekim, sevmişsin de...

;-)

Njn dedi ki...

Njn: web sayfasina baktim, 4 yasindan itibaren her yasta yaptiklarini koymuslar, yetenekli bir insanmis gercekten. Ama resimleri benim zevkime pek hitap etmedi.

Adsız dedi ki...

BEN SENDEN UZUNUUUUUMMMMM.....