10 Nis 2011

Sizce Neden Olmadı? - Neyimiz Varsa

a)    Elmalar yüzünden!
b)    Her şeyin sorumlusu Bal...
c)    Yapamadın.

Geçtiğimiz günlerde evdeki malzemelerle ilginç damak tadıma hitap edebilecek bir yemek yapabileceğime inandım. Bu tür girişimlerim genelde iyi sonuç verir, ancak bu sefer bir şeyler ters gitmişti işte…

Eldeki malzemeler:
Bir kısım kemiksiz tavuk
Soğan
Elma
Buradan bir şey çıkacağını hissediyordum, ancak henüz herhangi bir plan yapmamıştım. Düşündüğüm tek bir şey vardı, bu malzemelerin herhangi bir sos olmadan sıkıntı yaratabileceğiydi. Malzeme araştırmalarımı derinleştirdim ve şu sonuçlara ulaştım:
Tereyağı
Soya sosu
Hoi Sin sos
Hardal
Bal


Elimdeki bütün bu verileri kullanarak bir sonuca varmayı kafama koymuştum. Bunun için izleyeceğim yolu belirledim ve harekete geçtim.
Tavuğu yağsız olarak kısık ateşe koydum. Yavaş yavaş pişmeye başladı. (Tavaya bilerek yağ koymadığım için – çünkü sos için tereyağı kullanacaktım - tavuk, suyunu verdi ve tavanın kapağı kapalı olduğundan, günün sonunda haşlanmış tavuk elde ettim.)

Vog tavaya biraz tereyağı koydum. İki adet bütün elmayı soydum, tavanın baş ucuna koydum. Kızmış tereyağına toz kırmızı biber ve azıcık tuz serptim. Elmaları ince ince dilimledim ve vog tavada kızartmaya başladım. Sonrasında ince kıydığım soğanları da ekledim. Çıkan kokular her şeyin yolunda gittiğinin habercisiydi. Çalışmalarım bana keyif vermeye, beni iştahlandırmaya başlamıştı. Bu güzel kokuların sarhoşluğuna fazla kapılmış olsam gerek ki, sos konusunda fazla eli bol davrandım.

Elmalar kızardıktan sonra tavaya soya sosu ve bir çay kaşığı kadar Hoi Sin sosu ekledim. Tatlı ekşi bir tat yakalamam işten bile değildi.
Ancak elbette burada durmadım.
Kendimi, lezzeti perçinleme sevdasına kaptırmıştım ve söz konusu karışıma hiç çekinmeden, ötede bir kasede karıştırmış olduğum hardal ve balı da ekledim. 
Yine de kabul etmeliyim ki, sosun bu son durumu gerçekten iştah kabartıcıydı.

Tavuğun üzerine sosu döşedim. Bir süre dinlendirdim. Şaheserime son bir göz bir daha baktım ve o an şunu fark ettim: Bu son aşamaya gelene kadar bir kez olsun yaptıklarımın tadını kontrol etmemiştim. Bu düşünce zihnimi ele geçirmeye ve beni endişelendirmeye başlamıştı. Sonunda bu işkenceye bir son verip, sonuca çatal bıçak giriştim.
Kötü değildi.
Gerçekten de çok kötü denemezdi…

Ancak ben Çin usulüne öykünerek tatlı-ekşi bir lezzetin peşindeyken, yaptığım Elmalı Tavuk yemeği hayli tatlı, hatta şekerli bir tür tavuk haşlama olmuştu. Yemedim değil, ancak hayallerim suya düşmüştü. Yanında bir kadeh beyaz şarabım olmasa, o duygu durumumla ne yapardım ben de bilemiyorum doğrusu…

Peki sizce neden olmadı?

Yazının ilk bölümündeki şıkları göz önüne aldığımızda, benim cevabım “b) Her şeyin sorumlusu Bal!” oldu sevgili okuyan. Evet, bal Hoi Sin sos gibi baskın bir tadı bile geride bırakmıştı.
Bunun bir diğer nedeninin ise 1 değil, 2 elma kullanmam olduğunu düşünüyorum. Evet.

Afiyet Sizinle Olsun.

2 yorum:

ali dedi ki...

goruntusunden belli bence olmus, tadi da eminim guzel olmustur.
ama hoi sin sosunda sıkıntı var gibi :)

Nefin Huvaj Sevim dedi ki...

@ali
Yok be, asıl Hou Sin sos lezzet vermişti, bal bastırmayaydı...:)