16 Eki 2016

Çocuk Kitapları: Nerede Bu Fil?

RedhouseKidz'in Çevreci Kitaplar serisinden Nerede Bu Fil? 
"Bu bir sessiz kitaptır" yazıyor kapağında. Sessiz kitap yaklaşımını sevdim. Hiç metin yok, hikaye tamamen resmedilerek verilmiş. Barroux'nun gücü diyelim. Gerçekten nefis.

Sessiz kitap olunca okumadım tabii. Ne okuyayım yazı yok bir şey yok. Sayfaları bile ben çevirmedim. Bu benim için bir deneyim oldu, Neris'in bir kitapla vakit geçirmesine aracılık etmek. Neris sayfaları çevirip kitabı bitirdikten sonra gülümsedi ve bana "Anne okuuu" dedi. Neyini okuyayım kızım, sessiz kitap diyor, sen hayal gücünü şeyyapıcan demedim. Uslu durdum.

Hikaye buruk bir hikaye. Güzeller güzeli bir orman var, içinde bir fil bir papağan bir yılan. Ağaçları kesip evler yapıyorlar, orman küçüldükçe küçülüyor. Bizim hayvanlar da pılı pırtı olan tek ağaçlarını toplayıp göçüyorlar bu diyardan. Neyseki kitabın sonunda yeni bir orman buluyorlar da yüzümüz gülüyor. Birkaç ağacın can sağlığı peşindeyken ne ölümler görmüşüz ya, daha bir buruk oluyor işte bu kitap…

Neris henüz üç yaşında bile değil. Orman küçüldükçe hayvanları bulmak kolaylaştığı için eğleniyor. Sonra bir bana bakıyor, bir kitaba. "Ama ormana gidecekler anne" demez mi. Sessiz kitap, sessiz iletişim. Kaç içeri, biraz ağla, abartma, altı üstü bir çocuk kitabı işte, geri gel, kızının anlam veremediği bu hareketine bir bahane uyduruver, istiyorsa baştan başlayın kitaba, istemiyorsa çocuğun oynasın, sen de ne anılara git burul kal. Abartma. Hepi topu bir çocuk kitabı yahu… Öyle değil işte pek çok çocuk kitabı. O yüzden yetişkinler de çocuk kitapları okusa ne güzel olur. Hele ki Nerede Bu Fil, her eve lazım derim.

Hiç yorum yok: